وبلاگ

عقیق

سایت عقیق سایتی آموزشی, تفریحی و سرگرمی برای تمامی افراد خانواده

خواهان اضافه وزن هستید؟

ورزش می کنید ، غذا می خورید، اما هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود.
«استیو گلس» مربی ورزشی و فیزیولوژیست دانشگاه ایالت «گرند ولی » درمیشیگان می گوید: شاید شما وزنه مناسب انتخاب نمی کنید ، یا از روی اصول ورزش نمی کنید.
برای تقویت کردن یک عضله و ماهیچه ، شما باید ۶۰ تا ۷۵ درصد بیشتر از وزنه ای را که به راحتی قابلیت بلند کردن وحرکت دادن آن را دارید، بزنید. یعنی باید بلند کردن وزنه برایتان مشکل باشد وبه راحتی نتوانید آن را بالا ببرید.
اما وقتی « گلسی» تحقیقات خود را روی ۳۰ ورزشکار آماتور آغاز کرد ومتوجه شد که اکثریت آنها به جای ۶۰ تا ۷۵ ، از وزنه های ۴۰ تا ۶۰ درصد استفاده می کنند یعنی تنها ۴۰ تا ۶۰ درصد بیشتر از وزنه ای که می توانند به راحتی بالا ببرند. وی افزود: ما همگان تعابیر مختلفی از«لغت سنگین » داریم. اما شما به وزنه ای احتیاج دارید که درهنگام بالا بردن باعث خستگی شدید ومفرط عضلات شما شود. خب، چه مقدار کافی است؟ چه وزنه ای مناسب است؟ این سنگینی وزنه دقیقاً بستگی به فاکتورهایی دربدن شما مثل سایز، ماهیچه وعضلات، حتی جنسیت شما دارد. اما به عنوان یک قانون کلی شما باید قادر باشید وزنه را ۱۰ تا ۲۰ بار مکرراً پشت سر هم بزنید ( بالا ببرید) البته منظور از پشت سر هم، بدون وقفه نمی باشد یعنی می توانید هر حرکت را با کمی مکث انجام دهید، اگر شما بتوانید وزنه را بیش از ۲۰ مرتبه بزنید، این بدان معناست که وزنه انتخابی شما سبک وزن است ومناسب نیست. اگر شما یک فرد مبتدی هستید و تازه ورزش کردن را آغاز کرده اید ، بهتر است قبل از اینکه شروع کنید با یک مربی متخصص مشورت کنید وسعی کنید همراه با ورزش، تحت نظر او، یک رژیم غذایی مناسب بگیرید و مطمئن باشید که خیلی زود شاهد اضافه وزن خود همانطوری که دلخواه شماست خواهید بود.


خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه سایت عقیق ایمیل خود را در باکس زیر وارد کرده و دکمه ارسال ایمیل رافشار دهد :

تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین مطالب بازدید شده
آموزش تعمیرات موبایل پل تیک بان